Meny

Fartøy

Fartøy  » Hav Besøk på denne siden: 3 2 9 8

Hav

  • Kallesignal LF6407
  • Hjemmehavn Rørvik
  • Fiskerimerke TR22V
  • Bygge sted Viknaslipen AS, Rørvik
  • Bygge år 2019
  • Bygge nr 47
  • Ombygget NA
  • Fartsområde Kystfiske/Bankfiske
  • Bygge materiale Aluminium
  • Dimensjon 10,98 x 4,7
  • Tonnage NA
  • KAPASITETER

    24 m3, lasterom inkl. lukearm og stab.Tank.

    17 alum. kontainer ei rommet
    2900 ltr. diesel fordelt på to tanker.
    1400 ltr ferskvann
    350 ltr. septik

  • HOVEDMASKINERI

    300HK. Scania D9
    Marine Gear 168 C

    Profil ror, med syrefast aksel, 
    Lagret i PETP- foringer, vanntett- fettsmurt hylse

     

  • HJELPEMASKINERI

    30HK. Sleipner motor, truster akter
    50HK. Petter Marine, Sidepropell baug
    JB Systems Sole hjelpemotor

     

  • INNREDNING
    NorSap 800 skipperstol.
    To lugarer, 4 køyer.
    Bysse
    Messe
    Bad

    Hvitt, vannbestandig takpanel for alle tak.
    Gulvplater av 18,5 vannfast x-finer.
    Belegg på alle golv.
    Flislagt inngangsparti + bad/wc.
    Fibo-Trespo veggpanel.
    Marmormønster til vaskerommet.
    Møbler og listverk i lakkert eik.
    Skapdører og skuffer med trykknapplås.
    Puter og madrasser.
    Rockwool isolasjonsmatter.
    Komfyr m/ avtrekksvifte over.
    Kjøleskap i messe.
    Innebygget stekeovn.

  • SIKKERHETSUTSTYR

    4M sertifisert flåte med hydrostatisk utløser, montert på utsettingsrampe.
    3x overlevelsesdrakter, godkjent.
    Medisinkiste ihht gjeldende bemanning og fartssertifikat.
    3x redningsvester.
    Livbøyer med liner og lys.
    Røksignal og nødraketter.
    Brannslukking maskinrom og for innredning ihht forskrifter for godkjente fartøy.
    Fløyte, flagg, kikkert, brannøks og ellers ihht. regelkrav.

  • Dekkutstyr
    Rigget for garn.

    TMP 500 kran fra Damgård Fishing AS
    Lorentzen ankervinsj 1000kg
    Garngreier Meydam (liten type)
  • ELEKTRONIKK

    Nødpeilesender.
    Radartransponder.
    Brovaktalarm.
    Fiskeleting.
    Radar.
    VHF
    Mobiltlf.
    Kartplotter m/sjøkart.
    Autopilot.
    Fartøyet er utstyrt med 24V svakstrømsanlegg for henholdsvis startstrøm, forbruk,
    instrumentering, alarmer og varsling, nødstrøm.
    Det er i tillegg montert 220V strømanlegg for forsyning til lading og vedlikehold av 24V-anlegget, lys- og varmeanlegg inkl. varmtvann, komfyr og varmeovner til innredningen.
    Dette anlegget er forsynt fra eget strømagregat om bord (Sole diesel. 25 kva), ellers alternativt fra landstrømsforsyning.
    Anlegget er kontrollert og godkjent ihht de regler som gjelder for installasjon om bord i skip, og har de nødvendige dokumenter og sertifikater for dette.
    Anleggene er forberedt for tilkobling av elektroniske instrumenter, radiokommunikasjon, og har innebygget varsling for event. jordfeil/ lekkasjer.
    I systemet er det tatt med komfyr, kjøleskap, avtrekkshette m/ vifte, samt øvrig utstyr som inngår til: brannalarm, vannstandsalarm, lading, komplett lysanlegg ut- og innvendig fordelt på 24- og 220V, hovedstrøms- og fordelerpaneler, startstrømsanlegg inkl. oppkobling for nødstart, batterier for forbruk, start, nødbatterier, oppkobling av alt øvrig elektrisk utstyr som inngår om bord. 

DIVERSE

Ballast er av blybarrer innlagt i grus og sikret mot forskyvning, samt en påsveist aluminiumskledd blykjøl under båten.

Å bygge tilsvarende båt i dag vil koster over NOK 15 millioner.

PRISANTYDNING Høystbydende over NOK 13,5 mil

Prospekt på e-post

Send meg prospekt på e-post og registrer meg som interessent

Send prospekt på e-post

Detaljene antas korrekte, men kan ikke garanteres.