Skip to content Skip to footer
Disclaimer

Informasjonen i dette prospektet er basert på informasjon fra selger og fra tilgjengelige registre.

North Shipping AS (Megler) har ikke foretatt noen verifikasjonsprosess relatert til informasjon som er gitt og det forutsettes at denne informasjonen er korrekt. Videre har Megler ikke foretatt noen vurdering av teknisk tilstand av fartøyet, dets maskineri, løst eller fast utstyr.  Megler gir ikke gi noen garantier eller forsikring for at faktiske feil ikke kan ha oppstått ved utarbeidelse av denne salgsoppgaven og det tas intet ansvar for skader eller tap som har oppstått eller oppstås som følge av mangel på presisjon eller feil i salgsoppgaven.

Fartøyet selges på ASIS vilkår og før det gis bud er det viktig at fartøyet, dets utstyr, dokumenter og sertifikater inspiseres nøye. Under enhver omstendighet har kjøper en undersøkelsesplikt som innebærer at kjøperen har et juridisk ansvar for å finne eventuelle feil og mangler ved fartøyet, dette om det ikke er tatt slik forbehold.

Basis informasjon
Kallesignal/Fiskerimerke: LG2656
Rigget for: Autoline/delvis garn
Hjemmehavn: Kristiansund
Dimensjon: 14,96 x 5,14
Byggested: Sletta Verft
Byggeår: 2008
Byggemateriale: Aluminium
Bygge nr: 113
Fartsområde: Bankfiske II
Beskrivelse:

Kenfish har strukturert velholdte Odden som vi har eksklusivt for salg.

Fartøyet ble bygget på Sletta Verft AS i 2008 som Buaodden med lengste lengde 12,99 meter, men ble forlenget på midten til 14,96 meter i 2017.
I tillegg til å være brukt i fiske er fartøyet i perioder brukt som brønnbåt til transport av rensefisk.

Kan eventuelt selges med Torsk, hyse og sei kvote hj. l: 12 til 13 meter i region sør mot tillegg i pris.

Kapasiteter
Lasterom: 39, 86m3
Diesel: 11,48m3
Ferskvann: 2,76m3
Annen kapasitet: Hydraulikk tank: 400 liter
Maskineri og Utstyr
Fremdriftsmaskineri:

Scania DI12(2007) – 350HK (257kw) – 34000 driftstimer pr. 22.03.2024.
Nogva HC258 (2007) hovedgir (3,95:1)
Nogva ES25 – 3 bladet  (nye vinger, Byttet i 2021) vribar propell (Ø1300) Gamle vinger er overhalt av Nogva og føler med.

Hjelpemaskineri:

FPT Iveco IMINEF 67 (2015) – 92kw – 19800 driftstimer pr. 22.03.2024.
MeccAlte ECP34 – 135kva – 3500 drifstimer (NY i 2021)
Sidepropell foran og bak

Innredning:

4 køyer
Dusj
Toalett
TV/Radio

Sikkerhetsutstyr:

Alt i henhold til offentlige krav
6 manns flåte
Overlevingsdrakter
Pyroteknisk
Brann slukkere mm

Annet utstyr:

Karcher Professional høytrykks spyler

Radio dekningsområde A1, men kan enkelt sertifiseres for A2
– Furuno FS1575C kontroll boks
– Furuno FS2575C operatørstasjon

Fartøy har 2 HPU/systemer som deler en oljetank på ca. 400 ltr:

HPU1: PTO på hovedmotor/gear driver Mustad-systemet, heve kar og thruster forut. Pumpen er trykkompensert og har et arbeidstrykk på 250 bar (Max pumpetrykk 350 bar). Oljemengde er Ca 120 l/min ved 1000 rpm.
HPU2: Elektrisk pumpe (230V) som driver aktre thruster.

Dekksutstyr:

Mustad Autoline Coastal System, 2016
Mustad BM3000 Egnemaskin, 2016
Mustad HS2000 Splitte, 2016
Mustad HV200 Linehaler, 2016
Mustad Magasin for 28 000 krok ( 25 000 i magasin), 2016
Stranda Prolog Helix kar (Kjøling og bløding)
2 x Sletta hevekar, 2008
Vaki Macro Fisketeller for rensefisk (2016/2017)
Vaki Heatropumo 6″ fiskepumpe (2016)
Rapp Hydema HMN30 garnhaler(2004)

Elektronikk:

Olex M3 Kartmaskin
Simrad RI35 rorindikator
Furuno Satelittkompass SC50
Furuno GPS/WAAS GP32
ServoFighter C4
Sailor compact VHF RT2048
Sailor 6215 VHF DSC
Simrad AP70 Autopilot
Furuno radar RPU-015 Radar
Em-Trak A200 AIS
Raytheon SL70 radar
Furuno DFF1 Ekkolodd (FCV-1150 Display)
JRC Navtex NCR-333
3stk Olorin skjermer

FLERE BÅTER TIL SALGS

Ved å fylle ut skjemaet vil du i tillegg til å bli registrert som interessent automatisk få tilsendt salgsprospekt på e-post.